X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Nowy gracz na rynku medycznym uruchamia przychodnie przyszłości

29 lip 2021

źródło: materiały prasowe

Każdy kto miał okazję korzystać z państwowej służby zdrowia, ma obraz niekończących się kolejek i odraczanych terminów badań, a sama wizyta często odbywa się zza ekranu komputera, do którego większość czasu lekarz wpisuje dane. Nowy gracz na rynku medycznym mówi dość i proponuje rozwiązanie jutra.

Pomysł Adama Janczewskiego spotkał się z aprobatą inwestorów, którzy przeznaczyli 27 milionów złotych na stworzenie sieci przychodni przyszłości. „Jutro Medical”, bo właśnie o tym projekcie mowa, to już działająca w Warszawie przychodnia POZ czyli podstawowej opieki zdrowotnej. Obecnie obsługuje około 7 tysięcy pacjentów.

Jutro medical - na czym polega jej fenomen?

Jutro Medical to usługi telemedyczne realizowane za pośrednictwem autorskiej aplikacji, fizyczna, nowoczesna przychodnia, a czynnikiem, który ją odróżnia od reszty jest technologia, która – jak mówił w wywiadzie dla Buisness Insider Janczewski – pozwala przychodni przewidywać obłożenie danego dnia, a lekarzom skupić się na pacjencie.

Jak to wygląda w praktyce?

75 procent przypadków rozwiązywanych jest za pomocą chatów w dedykowanej aplikacji mobilnej. Pacjenci mogą poradzić się lekarza z dowolnego miejsca, a gdy jest potrzeba przeprowadzenia badań fizykalnych zgłaszają się do jedynej jak dotąd przychodni Jutro Medical na warszawskim Żoliborzu.

„Gdy mamy przychodnię, w której średnio na jednego lekarza przypada jeden programista, to jesteśmy w stanie zbudować modele predykcyjne, bazując na danych. My wiemy, że we wtorek o 12:00 to spokojny czas, a w poniedziałek między 7:00 a 11:00 zgłasza się dużo pacjentów. Wiemy, że rano odbywają się zazwyczaj porady telemedyczne, a po południu wizyty na miejscu w przychodni. Mamy mnożniki, które nam mówią, że np. we wtorek o 11:00 potrzebujemy 0,8 normalnej obsady lekarzy, ale w poniedziałek rano potrzebujemy 1,6. Analizujemy to, potem nakładamy modele sezonowe – sezon letni, spokojny i grypowy, w którym ludzie chorują, mamy też COVID-19, który zmienił to, jak wygląda popyt na usługi medyczne”.

Pacjenci wymagający leczenia specjalistycznego są kierowani do innych punktów, natomiast lekarzy Jutro Medical sprawdzają obłożenie tych miejsc w centralnych systemach, tak aby pacjent jak najszybciej mógł otrzymać stosowną pomoc.

Janczewki marzy o stworzeniu siatki partnerów, aby móc prowadzić pacjenta przez cały etap jego leczenia.

„Docelowo będziemy chcieli mieć siatkę partnerów i prowadzić pacjenta za rękę. Chcielibyśmy, żeby informacje specjalistyczne wracały do nas tak, żebyśmy mogli dalej koordynować tę opiekę nad pacjentem. To dla nas duży krok, który zajmie nam ok. półtora roku”.

Pieniądze pozyskane od Inovo Venture Partners, niemiecki Rheingau Founders, Market One Capital oraz tak zwanych aniołów biznesu, łącznie 27 milionów złotych mają zostać przeznaczone na rozwój technologii ułatwiającej pracę lekarzom oraz budowę kolejnych placówek w innych miastach Polski.

LUX MED otrzymał Złote Godło Konsumenckiego Lidera Jakości 2021
Kinesiotaping estetyczny - nowy obszar w fizjoterapii
Nasila się konflikt na linii Ministerstwo Zdrowia - medycy
Dlaczego rehabilitacja po Covid-19 to nadal dodatek do leczenia?
x
Zapisz się do newslettera