X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Edukujący producent sprzętu - wywiad z firmą BardoMed

18 grudnia 2020

Dobrze wyposażony gabinet jest ważną składową w działalności fizjoterapeuty. Na rynku można spotkać firmy, które z sukcesem wychodzą również poza ramy bycia producentem i dystrybutorem. Czy można to połączyć z edukacją? Oraz czy panująca pandemia potrafi przynieść pewne korzyści? O wyzwaniach, sprzęcie i rozwoju opowiedzieli nam przedstawiciele firmy BardoMed, producentem i dystrybutorem sprzętu rehabilitacyjnego oraz medycznego..

Firma BardoMed funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat, prowadząc swoje działania na terenie całej Polski. Co skłoniło Państwa do otwarcia działalności? Czy wizja firmy pokryła się z rzeczywistością?

BardoMed rozpoczął działalność w Małopolsce w 2006 roku jako lokalny dystrybutor sprzętu medycznego. Początkowo była to działalność jednoosobowa, a u podstaw jej rozwoju leżało mocne przekonanie i determinacja CEO Bartosza Frydrycha do tworzenia od podstaw firmy wywierającej rzeczywisty wpływ na branżę, w której działa. Jednym z istotnych założeń strategii personalnej BardoMed było i jest to, aby nasi przedstawiciele byli z wykształcenia fizjoterapeutami. Chcemy bowiem być prawdziwym partnerem w rozmowie z naszym klientem. Podejmującym decyzje dotyczące założenia gabinetu lub wdrożenia nowej technologii w pracy z pacjentem. Po 10 latach działalności od lokalnego dystrybutora sprzętu staliśmy się wysoce wyspecjalizowanym wyłącznym przedstawicielem w Polsce wybranych światowych firm z obszaru urządzeń do rehabilitacji i fizjoterapii. Zaprocentowało doświadczenie zdobyte podczas wcześniejszych biznesowych przedsięwzięć, kilkuletnia praktyka w branży medycznej oraz staranne planowanie.

W 2017 roku postanowiliśmy wykonać kolejny, tym razem milowy krok w działalności BardoMed. Zapadła decyzja o rozpoczęciu kilku projektów dot. budowy własnych urządzeń i stopniowej zmianie profilu firmy z handlowej na produkcyjną. Obecnie jesteśmy w trakcie realizacji aparatów przy współpracy między innymi z AGH, Politechniką Śląską oraz innymi partnerami technologicznymi. Sukces, jaki odnosimy w 100% zawdzięczamy zespołowi, jaki w tych latach tworzyli ludzie pracujący w BardoMed. To dzięki nim oraz jasno określonym celom jesteśmy dziś w tym miejscu, a tak naprawdę czujemy, że to dopiero początek i wszystko „co duże” jest jeszcze przed nami.

 

"Zwracamy także uwagę na możliwość przetestowania urządzeń przed zakupem, aby praktycznie ocenić rezultaty terapii łączącej wypracowane metody z innowacyjną fizykoterapią."

 

Czy z powodu pandemii koronawirusa zauważyliście Państwo znaczące zmiany w funkcjonowaniu firmy? Czy pojawiły się nowe możliwości w tym okresie?

Pandemię koronawirusa, szczególnie w początkowym okresie, możemy śmiało określić czasem wyzwań oraz konieczności odnalezienia się w nowej, nieco surrealistycznej rzeczywistości. Skoncentrowaliśmy się na tym, by zarówno klienci, jak i nasi współpracownicy nie odczuli, że związane z pandemią ograniczenia oddziałują na sposób prowadzenia przez nas działalności biznesowej. Dysponujemy szerokim asortymentem, za pomocą którego fizjoterapeuci mogą kompleksowo wyposażyć swój gabinet.

Ale nie tylko. I to właśnie w początkowej fazie pandemii, kiedy fizjoterapeuci zostali zmuszeni do zamknięcia swoich gabinetów, w naturalny sposób doświadczyliśmy wzmożonego zainteresowania aparatami do przenośnej fizykoterapii, które umożliwiają wykonanie podstawowych zabiegów w warunkach domowych. Wiele osób w tym czasie postanowiło również na aktywność fizyczną, korzystając z oferowanego przez nas sprzętu sportowego i fitness.

Załóżmy sytuację, że zgłasza się do Państwa fizjoterapeuta, który planuje otworzyć swój własny gabinet. Jakich porad moglibyście Państwo udzielić takim osobom w kwestii wyposażenia miejsca pracy?

To ważne decyzje. Mają bowiem wpływ na jakość pracy z pacjentem, ocenę działań fizjoterapeuty czy wyników terapii. Dlatego kluczem w tym wypadku jest chwila zastanowienia i odpowiedź ze strony fizjoterapeuty na kilka pytań, które zadamy podczas rozmowy. Zawsze zaczynamy od takiego wywiadu, chcąc jak najlepiej dopasować wyposażenie do wykonywanych obecnie, jak i w przyszłości usług.

Jakimi metodami i technikami pracują? Czy planują pracować sami, czy w zespole? W jakie zainwestowali kursy, a jakie zamierzają odbyć ? Na jaką grupę docelową pacjentów się nastawiają? Czy będą świadczyć wyłącznie usługi komercyjne czy będą współpracować z NFZ? Czy prowadzą również trening medyczny dla swoich pacjentów? Jaką powierzchnię ma gabinet?

Z pewnością podejmując decyzję o zakupie, trzeba na ten proces spojrzeć szerzej. Należy brać pod uwagę nie tylko cenę zakupu , ale także koszty eksploatacji urządzeń oraz ich późniejszy serwis.

Zwracamy także uwagę na możliwość przetestowania urządzeń przed zakupem, aby praktycznie ocenić rezultaty terapii łączącej wypracowane metody z innowacyjną fizykoterapią. Ważny aspekt , zwłaszcza przy wprowadzaniu nowych terapii do gabinetu: jak wygląda późniejsze praktyczne wsparcie, jeśli pojawią się pytania podczas praktyki ?

Warto na partnera wybrać więc firmę, która nie tylko sprzeda nam urządzenie, ale zapewni nam serwis, wsparcie merytoryczne w razie potrzeby oraz stały dostęp do bazy praktycznych zastosowań.

 

 

"Niemal w każdym artykule zachęcamy również do wizyty u specjalisty. To nasz ukłon w stronę fizjoterapeutów, których zawód i praca naszym zdaniem są wciąż niedoceniane przez społeczeństwo."

 

W swojej ofercie BardoMed posiada nie tylko sprzęt do rehabilitacji, ale i sportowy. Promujecie również aktywny styl życia. Czy według Państwa świadomość ludzka w kwestii ruchu się zmienia?

Oczywiście, świadomość ludzka w tej kwestii od dłuższego czasu wykazuje tendencje wzrostowe i mamy nadzieję, że ten trend się utrzyma. Jest to ważne zarówno w zakresie profilaktyki zdrowotnej, jak i odgrywa ważną rolę w momencie, gdy przychodzi nam uporać się z konkretnym schorzeniem. Nie bez powodu zresztą kinezyterapia odgrywa tak ważną rolę w fizjoterapii i rehabilitacji.

Prowadzicie Państwo również bloga z poradami ekspertów. Informacje tam umieszczane nie są skierowane jedynie do fizjoterapeutów. Dlaczego tak ważne jest edukowanie ludzi w zakresie aktywności, leczenia schorzeń czy po prostu dbania o siebie?

Coraz więcej osób szuka rozwiązań swoich problemów zdrowotnych w Internecie. Szuka przyczyn, dopasowuje swoje dolegliwości do opisywanych schorzeń, nakręca się” historiami chorób innych osób tak licznie opisywanymi na forach czy w komentarzach pod artykułami. Oczywiście nic nie zastąpi wizyty u specjalisty. Jednak jeśli ktoś zdecyduje się podzielić swoimi dolegliwościami z wyszukiwarką Google i trafi na naszą domenę, to chcemy mieć pewność, że otrzyma w pełni merytoryczne treści na interesujący go temat. Właśnie dlatego wszystkie wpisy na naszym blogu tworzone są przez fizjoterapeutów, którzy dbają o ich jakość. Niemal w każdym artykule zachęcamy również do wizyty u specjalisty. To nasz ukłon w stronę fizjoterapeutów, których zawód i praca naszym zdaniem są wciąż niedoceniane przez społeczeństwo.

 

"Ten trudny czas uświadomił nam, że kierunek, w którym podąża nasza działalność biznesowa, jest słuszny."

 

Uczestniczyliście Państwo w międzynarodowych targach. Jak wygląda polski rynek rehabilitacyjny w porównaniu z zagranicznymi?

W ostatnim czasie jako wystawcy byliśmy z naszymi produktami obecni na Międzynarodowych Targach Medica 2019 w Dusseldorfie. Zaczynamy naszą przygodę z eksportem, nawiązaliśmy szereg kontaktów i zgodnie z przyjętą strategią stawiamy pierwsze kroki na tym polu. Myślę, że za kilka lat będziemy mogli wrócić do tego pytania i udzielić wyczerpującej odpowiedzi.

W ostatnim czasie wiele działań przeniosło się do Internetu. I tych biznesowych, i prywatnych. Czy dla firm z branży rehabilitacyjnej jest to wyzwanie? Jak sytuacja wyglądała i wygląda w przypadku BardoMed?

Od początku stawialiśmy na dynamiczny rozwój również on-linowej działalności. Posiadamy dobrze rozwinięty sklep internetowy, jesteśmy aktywni w mediach społecznościowych, prowadzimy swój kanał na YouTube. Digitalowe aspekty, o które zatroszczyliśmy się w przeszłości, zaprocentowały. Dlatego w czasach pandemii pozwoliły nam skupić się na pozostawaniu w stałej interakcji z klientami, a nie budowaniu od zera swojej widoczności w Internecie. Ten trudny czas uświadomił nam, że kierunek, w którym podąża nasza działalność biznesowa, jest słuszny. I z pewnością będziemy go kontynuować.

Dziękujemy!

Polecamy także:

"Każdy fizjoterapeuta musi być otwarty na zdobywanie wiedzy i wymianę doświadczeń klinicznych" - wywiad z dr n. med. Stanisławem Faliszewskim, Falmed

x
Zapisz się do newslettera